Trasa kolejowa do Centralnego Portu Komunikacyjnego przez Siechnice? Konsultacje społeczne
Zobacz też:
Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego (SSL) to wynik pierwszego etapu prac planistycznych nad projektem. Wyznacza ono m.in. korytarze, w których będą usytuowane nowe inwestycje kolejowe i drogowe związane z Centralnym Portem Komunikacyjnym.
Do 10 marca 2020 roku trwają konsultacje społeczne dotyczące planów linii kolejowych i tras drogowych. W dokumencie znajdują się korytarze kolejowe, które będą podstawą dalszych prac studialno-projektowych prowadzonych przez CPK. Wewnątrz korytarzy znajdują się warianty przebiegów każdej z nowych. Na temat SSL możemy wypowiedzieć się online lub w formie tradycyjnej - szczegóły konsultacji dostępne są w serwisie projektu.
Korytarz kolejowy nr 9, który ma objąć zachodnią Polskę skomunikuje z CPK m.in. Wrocław. Planowane trasy w tym rejonie przebiegać mają przez Siechnice. Poniżej zamieszczamy wybrane fragmenty Strategii i materiały informacyjne:
Projekt zakłada, że pasażerowie z największych Polskich miast do Warszawy dojadą w czasie krótszym niż 2,5 godziny.
Chcemy, żeby mieszkańcy mieli bezpośredni wpływ na nasze inwestycje, np. na to, w jaki sposób zaprojektujemy przyszłe linie kolejowe CPK. Dlatego każda ze zgłoszonych uwag zostanie sprawdzona przez specjalistów w sposób drobiazgowy. W ten sposób dowiemy się, które z zaproponowanych zmian są merytorycznie uzasadnione i zostaną wprowadzone w życie - mówi Marcin Horała, Pełnomocnik Rządu ds. CPK.
Centralny Port Komunikacyjny to planowany węzeł przesiadkowy między Warszawą i Łodzią, który zintegruje transport lotniczy, kolejowy i drogowy. W ramach tego projektu w odległości 37 km na zachód od Warszawy, na obszarze ok. 3.000 hektarów zostanie wybudowany Port Lotniczy Solidarność, który w ramach pierwszego etapu będzie w stanie obsługiwać 45 mln pasażerów rocznie.
Na podstawie: Mat. prasowe CPK,
Grafiki: Strategiczne Studium Lokalizacyjne Inwestycji Centralnego Portu Komunikacyjnego